5 december

I går var Stockholms Gymnastikförbunds styrelse här. Jag är suppleant där.
Vi hade möte på Hamnhotellet på fm. Därefter åt vi lunch på sunes ELefant, jag åt Carbonara, mycket gott.
Därefter blev det en liten rundtur i Visby. Vi kollade galgberget, dels där dem hängde folk och på
dem runda husen dem håller på att bygga. Vi åkte förbi Snäck och Tott Hotell.
Jag fick lära mig av Roland att Gotland blev Svenskt 1645. Jag visste att Waldemar Atterdags
kom in i Visby 1361, men nu kan jag ett datum till.
Vi gick även en tur ner till Domkyrkan, några tände ett ljus. En pampig kyrka.
Sedan var vi på Lindgården och åt julbord. Kl 22.oo kom jag hem. Övriga styrelse
ska åka med båten i dag kl 8.00 till Stockholm.

En liten titt in i fönstret.

Jag bakade pepparkakor och lusssebullar i veckan.
 

Det som står på tur att baka är nu skorpor, dem är alldeles slut.
Anders berättade för mig häromdagen att han gillade tunna chokladbröd,
hans mamma brukade göra det till jul. Det brukade min mamma ocskå
göra, så jag får väl ta och baka några chokladbröd.

 


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad gott det ser ut! :) Vi har bakat lussebullar här i Oslo med, bilder finns på min blogg! Saknar dig

2009-12-07 @ 00:55:17
URL: http://amilje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0