16 januari

Gurra på Sävsjö Trähus ringde mig och berättade att han glömt ett kryss på vår beställningslista.
Och det innebär att vår trapp inte blir inbygd som vi ville. Han skulle ha kryssat i att vi skulle ha
sättsteg, men alltås missat det. Vår trappa är redan tillverkat och för att tillverka en ny ville dem ha 20.000 kronor.
Mycket pengar tycker jag. Jag frågade då om han kryssat i rätt från början vad trappan då skulle ha kostat,
var svaret 13.000 kronor. Det är också mycket  pengar. Då bestämde Anders och jag att vi tar en öppen trapp.
Vi får hänga jackor och ha våra skor där. Centraldammsugaren får dem sätta i garaget istället, och det
var inga  problem enligt snickaren. Dem rören och det arbetet + klinker under trappan får Sävsjö bjuda på.

På tisdag har vi en träff med Helen på Karlströms golv. Hon ska hjäla oss med färgsättning i huset.
Det blir intressant.

Denna vecka ska dem ha grävt ner tanken och börjat schakta för uteplatsen på baksidan. Vi kommer att
åka ut på söndag (efter att vi varit på Gotlandsrevyn )och återkommer då med fler bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0