19 Juli

Grattis alla fruntimmer som har namnsdag denna vecka.
Idag har vi haft namnsdagsfika i Gnisvärd. Sara, Johanna, Margareta, Greta och Kristina var närvarande.

Denna vackra bukett fick jag av lillsyrran.
Och så har jag då äntligen fått semester. 3 veckor ska jag vara ledig.
Och mina två första lediga dagar har jag syselsatt mig med att baka.

Detta bakade jag i lördags. Glutenfri bullar, glutenfria chokladrutor och vanliga långskorpor.

Igår var det grillfest hos grannen. God mat och trevligt sälskap.
Vi satt under tak när det regna åska och blixtra.
        
2 olika smör till köttet och sedan var det rykande åtgång på efterrätten(Maringsviss)

Idag på förmiddagen var det mera bak. Det blev paj.
 
2 st blåbärspaj, den ena  är glutenfri.


Och så blomman till värdparet från 3 döttrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0