24 juli

I dag vaknade jag inte förrän kl 8.55. Det är sent för att vara mig. Så någon morgonpromenad blev
det inte idag.
Bakat har jag gjort. I går blev det salmbärspaj.

Vi fika med grannen, som vanligt.
Idag gjorde jag rabarberkaka, jag gjorde den i formen med löstagbar botten.
Nu höll den inte riktigt tätt, så krämen rann ur, jag var inte glad.
Men trots det så blev den god.

Den åt vi till Kristina fikat.

Tim och jag tänkte spela minigolf i förmiddags, vi cykla till Smågårde golfen.
Men där hade dem tävlingen hela helgen. Tim blev inte glad.
Vi cyklade genom skogen hem och då fann vi blåbär.

Så nu är det dax att ge sig ut i skogen och plocka lite bär.


Här är en stenbumling i våran skog. När jag var barn så lekte jag och syrran på denna.

Och så vill jag berätta att jag och min dotter har startat en ny blogg tillsammans.
Det heter lillaskafferiet.blogg.se Där kommer vi lägga in recept och bilder på det
vi bakar och lagar till i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0