22 april

Jag har varit hemma idag också med Tim. Feberfri idag=skola i morgon.
Vi har planterat blommor vi handlade vid Linds igår.

Tim har valt blommor och placering.
När vi höll på att sälja villan i stan, så köpte jag två S:t Paula.
Konstigt nog så fick jag dem att klara sig länge, dem fick vatten en gång per vecka.
Nu i februari planterade jag om dem, och en har blommat igen.
Verkligen kul.


Vi har även planterat lite kaninmat.

Persilja jämte mina minirosor.
Och så har jag en blomma till som jag köpte i september.
En mini som jag har sparat hela vintern i tvättstugan.
Idag fick jag se att den har knoppar. Så den planterade jag om.


När vi satt och åt ikväll såg jag en person komma springande på vår tomt.
Två stycken hundar springer runt kaninburen och skäller.
Kaninen lägger sig ner och leker död. Ägarna kommer och hämtar sina hundar
och ber om ursäkt. Dem hade aldrig sett en kanin göra så.
Sen när hundarna tystnade hoppade kaninen upp igen.
Klokt gjort Kaninis.
Nu hade jag tänkt gå en promenad men tyvärr regnar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0