27 januari

I dag är det tredje dagen Tim är hemma från skolan. Han är förkyld och har
haft lite feber varje dag.
Idag är det skönt att vara inne, det har börjat blåsa mer och det snöar ute.
På fm var jag ute en promenad och jag blev rejält urblåst.
Annars har jag jobbat med skatter och kontrolluppgifter  idag. Det är skönt
att ha det klart. Det är mycket att komma ihåg med alla företag och föreningar.
Nu skall det även skrivas årsberättelse och resultaträkningar.
Mycket siffror i huvet är det.
Dem första "vårblommorna" har kommit i mitt fönster.
  
Två primula. Dem vill ha ljust och mycket vatten. Men vill inte gärna stå över element.
Och det passar bra i vardagsrumsfönstret, för vi har golvvärme.
Idag har jag även bakat bullar, det var precis slut på allt vad fikabröd hette.
Resterna gick i går, chokladbröd och små skorpor.
I kväll blir det kanske bad i innomhusbadet, det är för blåsigt ute.

RÄTTELSE: Jag har skrivit att det inte är någon strand, men jag menar naturligtvis tvärtom.
Det är Mycket strand och lite vatten.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Visst är det uppiggande och skönt med garage till bilarna och vårprimula i fönstren i dessa dagar?

2010-01-27 @ 21:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0