14 april

Denna vecka har vi ätit smothie varje morgon, tim och jag.

Och i onsdagskväll.
Denna innehåller yoghurt, mjölk, banan och kiwi. Mycket gott.
På morgonen har jag gjort med blandade bär, yoghurt coh banan.
Har försökt äta mindre kolhydrater denna vecka, alltså mindre av
bröd, pasta, ris, potatis. Och mer av protein och grönsaker.
Det har gått bra tycker jag. Man håller sig faktiskt mätt längre
om man äter mer kött och grönsaker än typ pasta.
Inget kaffebröd till kvällen och inget fikabröd på jobbet.
Har ätit keso på eftermiddan till kaffet, det är faktisk gott.
Men i morgon på jobbet har vi frallor och det tänkte jag inte hoppa
över, det blir mitt första bröd denna vecka.
Och nu undrar ni nog varför jag gör detta.
Jag hade tänkt gått ner något kilo, och detta ska vara ett bra sätt.
Det bästa är att jag inte varit sugen på fikabröd eller godis.
På måndag morgon ska jag kolla vågen om det har hänt något.

Utanför vår "frigga" växer detta:




Jag kommer inte ihåg att jag satte ner något där i fjol, men det måsta jag har gjort.
Det blir nog en "rabatt" där med lite vårblommor, får nog plantera
lite fler lökar i höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0