3 april

Detta med mat och bok har jag börjat tycka mer och mer om.
Kul att pröva nya recept.
Denna helg blev det 3!!! nya recept.
Först ut var det muffins med polly.
Pappsen ringde och skulle komma och fika. Hade inte så mycket i
frysen, och detta muffinsrecept hade jag på lut att jag tänkte göra.

Blev ganska bra, inte så kladdiga och goda som mina vanlig muffins.
Och till kvällsmat blev det en fisksoppa.

Först fram med alla ingredienser.

Den blev jättegod. Och så vitlöksbröd till. Den kommer jag göra
igen. Jag gillar soppor som man mixar till slät konsistens.
I kväll var det så dax för ännu ett nytt recept.
Nu var det kycklinggratäng.

Rå kyckling la jag i gratängform, sedan på med senap, ost, grädde, buljong.
Inte så jättegott men ok.
Och så har vår terass äntligen blivit befriad från snö.
10 plusgrader har vi haft idag, tyvärr ingen sol.


Kommentarer
Postat av: syrran

Nä, för dina muffins är ju en klass för sig! ;o)

2011-04-03 @ 21:56:05
URL: http://www.rosorochruiner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0