22 juli

Torsdag kväll hade vi Tims sommarkompis med familj på middag.
Dem är från Gävle och har farmor och farfar i en stuga på samma
väg som vi.
3 veckor har dem varit nere och Tim har lekt med dem varje dag.
I höst blir det en resa till Gävle för att hälsa på dem.


Fick denna fina present av dem.

Vi grillade karé, med potatisgratäng till. Mums.
Vid 22-tiden gick strömmen och det började blixtra och bullra.
Och regna. I två timmar höll det på.
Hela himlen flammade upp. Jag har inte varit med om något
liknande, det höll på så länge.


I onsdags bakade jag denna annanaspaj, som vi åt till kaffet.
Jag gjorde en likadan i morse, som jag tog med till jobbet.
Mycket god med glass till.
Och så ett nytt recept på muffins, Amerikanska Hallonmuffins.
Goda, gör säkert om dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0