30 mars

Jag hade en stund mellan jobb och möte i måndagskväll.
Jag styrde då mina steg till Linds.
Där är underbart att gå och se på alla blommor, och läsa på "lapparna"
hur man ska sköta blommorna. Jag har lite svårt att bestämma mig vad jag ska köpa.
Jag vill gärna ha en växt som inte växer för mycket, den ska leva länge,
och ganska lätt att sköta.
Det blev dessa  blommor som fick följa med till Gnisvärd.

Jag gillar pelargoner. Dem håller hela sommaren. Har ställt dem
på bardisken så att dem är nära att ställa ut när det blir fikadax ute.

Snart är det påsk och dessa kan även stå ute. jag tar in dem på natten
så att dem inte ska frysa.

Och så ampellilja. Nu var det längesen jag hade en sådan, den är
lätt att sköta. Jag hoppas den kommer att trivas i vårt badrum.
Vill ha dusch ofta.
Efter blomminköpen var det dax för möte.
Det var Celiakiföreningen som fick besök av generalsekreteraren i Celiakiförbundet.
Hon började sitt jobb i år. En mycket positiv människa.
Vi var på Etage och åt en bit mat och pratade.
Och ni som inte vet så är Celiaki = inte tåla gluten, soja, mjölk och laktos.
8 av 10 svenskar vet inte vad Celiaki är, vårt jobb i styrelsen är bl a att
få folk medvetna om detta. Jag har nu dragit mitt strå till stacken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0