8 oktober

I dag har jag varit i Visby, Södervärnshallen och kollat på Wisbycupen VII.
Det är GF  Gymmix Visby som håller i denna tävling.
En gymnastiktävling för ungdomar, en trupptävling.
Det stod lite om tävlingen i förra helgens tidning "Just nu".
"Det är en av de större gymnastiktävlingarna i landet, vilket är ganska
inponerande eftersom Gymmix är en liten klubb i sammanhanget."
Det är kul att höra, jag har varit med i Gymmix styrelse sedan starten 1992.
Det är tre moment i tävlingen, fristående, hopp och tumbling.
Här kommer lite bilder.



Detta är uppställning innan momentet på tumblinggolvet.
Det hjular mm.



Här är ett hopp moment.




Och ett annat hopp.


Och fristående, som är min favoritgren.

Och så alla funktionärer som hjälper till.
Tävlingen håller ännu på när jag skriver detta, så jag får
återkomma till hur det går för Gymmix-lagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0