19 augusti

I början på veckan var jag i Ljugarn med styrelsen.
Vi började i Vitvär.

Ett fiskeläge straxt norr om Ljugarn.
Fiskeläget har funnits i någon form redan innan Vikingatiden.

Äldsta nuvarande bodar är från 1800-talet.

Vitvär användes av "Ardrebönderna" som hade fiske som en viktig
binäring till jordbruket.

Här är uteplatsen till en bod.

En av de äldre bodarna.

Här inne har kungen varit och skrivit sin autograf.

Interiör till den gamla boden.

Sedan var det dax för mat.

Vi hamnade vi Ljugarns Strandcafé.
Ett litet mysigt, men rätt dyrt ställe.

Ssom förrät åt jag rammslökssoppa. Bara ett fel, det var för lite av soppan.

som varmrätt en fiskgryta. Jag valde bort musslorna.
En trevlig kväll med mina styrelsekamrater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0