Stora Karlsö

Den 21-22 juni åkte mannen och jag till Stora Karlsö.
Vi åkte båt från Klintehamn.
Här sov vi en natt. Ingen el, bara fotogenlampa.
Bryggan var precis nedanför vår stuga. Där tog jag ett morgondopp.
Vi tog en promenad till Fyren. Här har Maria Wern spelats in.
Fyren tändes första gången 1887. Den har byggts av sten som brutits och huggits på ön.
Vi åt en tre rätters middag i restaurangen. Till efterrätt åt jag rabarbersoppa med kanelglass.Mums.
Vi såg solnedgången från vår stuga.
Och soluppgången från samma plats några timmar senare.
Vi kollade i grottan, Stora Förvar, öns största grotta, 25 meter djup.
Här är hamnen, Norderhamn. Under 1800-talet var Norderhamn ett fiskeläge med 80-tal fiskebodar.
När vi satt på stranden för att åka hem, var det en liten fågel som vaktade dessa ägg några meter från oss.
En liten mini-semester. Hit vill jag igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0