3 december

Inget fint decemberväder idag. Smådugg. Var är snön?
Men vi kan vänta lite på den, till julafton blir bra.
I går morse när jag kom ner så var hela altanen på baksidan upplyst.
Trodde att jag glömt ytterlyset på, men det var månen som lyste.
Han var över syrrans stuga, och full. Vilken kraft.
Jag gillar stora tomtar, har samlat på mig några under dem sista åren.
Här kommer bilder på några.

Denna tomte har Tim fått av sin farmor.
Det finns ett litet värmeljus i.

En liten bock, köpt ifjol på Gahms tror jag för 35 kronor.
Tomten på spisen är kanske Sofias.

Det är första gången denna tomte är ute. Han står under tak så
jag hoppas att han ska klara sig i vinter.

Denna tomte är gammal, kommer från mitt barndomshem.

 

 


Kommentarer
Postat av: sofia

jo, det är mycket möjligt att den tomten är min :) fint du pyntat! puss

2009-12-03 @ 16:59:00
URL: http://worldofsoso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0