1 advent

Idag var det då första advent. Det har varit mycket pyssel hos Jacobsson i helgen.
I går var vi i Hemse och besökte Hemse Tyg och Garn. Det blev nya gardiner, och ny duk.
Vi var även på Hemsebadet och blev rena. Därefter fika i Levide.

En vintergardin med stora snöstjärnor. Jag har även sytt till dem
andra fönstren nere.

I köket är det lammtema.

Jag har även grytlappar på samma tema. Häftigt tycker jag.


Denna duk hittade jag i Hemse. Och så första ljuset tänt.

Jag har även börjat att baka pepparkakor. Fyra plåtar orkade jag med i kväll.


På förmiddagen idag så tvättade och vaxade jag pappas bil. Det var present
på fars dag. Anders och jag gick en prpmenad på stranden. Nu har vattennivån
stigit några meter.
Och så har vi varit på julskyltning i stan. Tim stod och sålde för Alleskolands 4:or.
Och så ett besök hos mamma som kommit hem från lasarettet.
En intensivoch kul helg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0