7 augusti

I går kväll var vi på Värdshuset Lindgården som Bo Lindqvist öppnade 1968.
Nu är det hans son Lars-Gunnar som äger detta underbara ställe.


Vädret var perfekt, liksom sällskapet.
Efter maten var det bl a kaffe och konjak.

Fina kaffekoppar tycker jag.

Idag fick jag present av mina systrar och döttrar.
En blomrabatt vid vår flaggstång.
Systrarna har grävt och och planerat denna rabatt.
Så här såg det ut från början.

Först klippte jag bort alla blommor.

Sedan grävde jag bort gräs, rötter och stenplattor.


Idag var det då dax att gräva ner ny köpt jord.

Och så plantering av plantorna.

Så här blev det. 8 olika sorter. Ska bli spännande att se hur det
utvecklar sig. Återkommer om denna rabatt framöver.
Tack mina systrar som gräv och donat med denna rabatt.



Kommentarer
Postat av: syrran

Nöjet var helt på min sida, du och storsyrran har ju gjort grovjobbet, jag fick ju bara göra det roliga!! Mer sånt...:o)

Hoppas du får en fortsatt trevlig födelsedag!

2010-08-07 @ 20:00:33
URL: http://www.rosorochruiner.blogspot.com/
Postat av: ryssan

Blev riktigt fint. Bra teamwork av oss alla.

Grattis igen.



Ryssan

2010-08-09 @ 15:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0