23 januari

Nu äntligen ska jag skriva igen.
Ett uppehåll på en vecka blir det ibland.
När vi tog bort julsakerna blev det lite grått hemma.
Jag åkte till stan och handla lite nya kuddar.

Och så nya lampor i fönstret.


Vi väntar på att det ska komma avlopp till Gnisvärd.
Och äntligen har dem börjat gräva. Det ska gräva ner rören
på stranden, och sedan därifrån upp på vägarna till hushållen.






Tim blev sjuk i lördags eftermiddag, kräktes och hade feber.
Han fick då tyvärr inte följa med till Gotlandsrevyn i em.
Har ni inte sett den, gör det, verkligen sevärd.
Och så ett nytt recept har jag testat.
Äggtoddy i frysen.
Ni som såg "Halv Åtta hos mig" i torsdags vet vilken
efterrätt jag pratar om.

Äggtoddy. Mycket gott.
Det är konjak i äggskalen, det övriga är näscafe, florsocker och kakao.
Allt blandas vid bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0