27juli

I söndags var det våffeldags för alla fruntimmer, Sara, Margareta, Greta, Johanna,Kristina och Jakob.
Många namnsadagar som vi samlas och firar på en dag.
I sista minuten köpte jag namnsdagspresenter till döttrarna på toftalagret.

En ny butik i Tofta. Där har dem mycket smått och gott, bl a mycket
The, med olika sockennamn. Har köpt Gnisvärds- och Tofta the. Mycket gott.
En timme innan gästerna kom ställde jag mig att baka våfflor.
Har själv ett dubbeljärn, lånade ett enkeljärn av jobbet.

Syrrans tös hade varit på Öland och ätit våfflor. "Nästan lika goda som
mosters" hade hon sagt. Det är bra betyg det.

Ibland får man ett ryck, och det fick jag och min man i måndags.
 Igaraget finns ett förråd där det är mycket saker på liten plats.
Inte lätt att hitta det man vill ha.
Vi tog ur allt i stora garaget (bilarna får stå ute) och började
måla väggarna.

Vit färg fick det bli. Men inget spacklande innan,
vi gör det enkelt.

Det ska bli skönt att få lite ordning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0