1 februari

Ja, då går vi in i ny månad.
Tiden bara rinner iväg, vart tog januari vägen.
I helgen var vi på Gotlandsrevyn hela familjen Jacobsson.
Det är minst 3:e året i rad som vi är där.

I år satt vi på första parkett. Helt OK.
Evert Jansson är Tims favorit, jag gillar nog Palten bäst.
Men dem är roliga och bra allihopen.
Förra veckan tog jag en mattidning på Ica, Billiga veckan, med Ica Basic.
Det var många bra recept, på bra basvaror.
Har redan avverkat 2 st.

Kyckling med Cous Cous, aprikoser och spenat.
Mycket gott. Kycklingen stekta jag först så att den fick en fin yta,
sedan i ugn 2 minuter. Saftig och god.

Här ä rspagetti med rökt lax, sparris och dill.
Gott gottigottgott.
Kommande recept som jag valt ut är bl a Broccoli och ostsoppa med räkklmma,
indisk färsgryta med kokos och mango.
Det är kul med nya maträtter ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0