13 mars

Nu var det dax att blogga igen. Det blev ett litet uppehåll, men nu kör vi.
Min morfar var trädgårdsmästare. Det har gått i arv. Min mamma var duktig med blommor.
Jag tycker det är kul med krukväxter. 
Här kommer lite bilder och namn på dem jag har just nu.
Den här kära växten är efter mamma.
Har inte vetat vad den har för namn. Men jag kände att nu var det dags att ta reda på vad mina 
växter heter. Jag går in på www.blomsterlandet.se och jag kommer fram till att det är en Peperomia.
Nu finns det två sorter av denna som heter Fredsgrönska och Mors Tanke. Fr o m nu får den heta Mors Tanke.
Nästa växt är en Zamiakalla, eller garderobsblomma som man säger. Den trivs överallt, mörkt eller ljust.
Det här är en Rexbegonia.Växer så det knakar. Har delat den en gång.
En benjaminfikus. Har toppat dem lite, dem blir så stora.
Ampellilja. Lättskött som förättrar luften i rummet.
Och till sist mina kära pelargoner. Jag har haft 8 st i garaget över vintern, och alla har överlevt. 
Så för en månad sen tog jag in dem, plantera om och klippte ner.
Och igår fick jag syn på första knoppen. När det blir lite varmare så flyttar dem ut.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Persik36

Välkommen tillbaks till bloggandet !
Alltid trevligt med härliga blombilder.

2014-03-15 @ 12:38:30
Postat av: Sofia

Hej mamma! <3

2014-03-18 @ 22:11:14
URL: http://worldofsoso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0