9 juli

Vi fick besök från Helsingborg till lunch idag. Sofia med pojkvän.
Fick recept på laxpaj av jobbarkompis, så det testade jag idag. Gottgott.

Romsås och sallad till.
Syrran och jag tog en cykeltur runt i Gnisvärd i kväll.
När vi var barn hyrde vi stuga vid Marsängen.
Stugan ser likadan ut nu som då 1968.

Ingen bodde där just nu, ett fönster öppet, så vi tog ett
kort genom fönstret.

Köket är bakom öppna spisen. Skafferiet var en lucka i golvet.
Vi fortsatte cyeklturen.

Här växer korn eller råg.

Modern skeppsättning i Gnisvärd, "Tofta slott".

Vägrenen.

Fick tomatplanta av syrran. Här är första tomaten.
Vi vattnar och väntar.



Kommentarer
Postat av: Åsa Winald

Hej! Vi hyrde också stuga som din i Marsängen 1968 och framåt.....Kommer du möjligtvis ihåg mig? Jag har en tvilling också, Mia och en äldre syster, Lena. Jag kommer inte ihåg dig precis nu, men hoppas att polletten ska trilla ner. Min pappa, Sune, sjöng och spelade gitarr. Hoppas du har ett fint liv! Kram!

2014-06-20 @ 16:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0