1 maj

Vi hälsade våren välkommen i Gnisvärd med denna eld och sång
av Tofta manskör.



Elden började sprida sig i gräset lite sakta, men syrran letade efter en
hink och hällde på lite vatten.
Jag har precis läst ut denna bok som jag varmt kan rekommendera.

Detta är en historisk roman.
Ödets hav är en spännande och inträängande skildring av livet på
Gotland och Rysslan under 1300-talet, om livets oförutsägbarhet,
om civilkurage och mod och kärleksn helande kraft.

En verkligen gripande och fängslande roman, jag hade svårt att släppa den.
Detta är ett bra sett att få i sig lite historia. Letar nu efter fler böcker
av samma författare. Ska på biblioteket i morgon, har även kollat
på Tradera, där jag vunnit en bok idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0