Kroatien, del 2

När man är på semester äter man, och dricker. Nästan hela tiden.
Det blir mycket pasta, pizza, sallad och grillat.
Här är min lunch en dag, pizza och vitt vin.
Dem har goda pizzor här, lite mindre, passar tallriken. Den godaste jag åt var med mozzarella på.
Ibland måste man äta lite nyttigare, här en kycklingsallad. Smakade egentligen inte så mycket.
Men nyttig var den.
Dem gjorde mycket god lasagen. Mycket sås. 2 gånger åt jag lasagne.
En gång blev vi bjudna på efterrätt. Här är det friterad banan och glass.Mumsigt.
Min man drack öl...
Jag drack vin, gärna vitt. Det röda vinet serverades kallt, om man inte beställde in en hel flaska.
Och kaffe, eller Cappuccino, drack vi varje dag. Det var gott.
Ibland med bakelse eller bulle.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0